ENTROPY DIAMOND -INTEGRATED AMPLIFIER

http://hifiknights.com/reviews/aplifiers/amare-musica-entropy-diamond/

 „Entropy Diamond’s sound is fast, authoritative, clear, smooth, detailed, transparent and thick. Or to put it in even shorter words, it’s a complete package.”

by Dawid Grzyb / December 19, 2016

Tube Dac DSD

http://www.highfidelity.pl/@main-2379&lang=  (PL)

http://www.highfidelity.pl/@main-594&lang=en (EN)

„Słuchając tego DAC-a mogłem potwierdzić to, co słyszałem z najważniejszymi odtwarzaczami SACD, jakie słyszałem, z dCS Vivaldi i systemem 900/901 Accuphase’a i co – jak mi się wydaje – tak fascynuje wielu inżynierów dźwięku, recenzentów i melomanów. Dźwięk, jaki dostajemy z wysokiej klasy urządzeń obsługujących sygnał DSD (czy to z pliku, czy z płyt DSD i SACD) jest nieprawdopodobnie szybki. Przypomina on to, co znamy z życia. Nie czuje się rozmycia ataku, nawet jeśli jest on łagodny. Subiektywne złagodzenie idzie w parze z perfekcyjnym skupieniem, co przekłada się na wyraźną sygnaturę „obecności” dźwięku. Ma on realną wagę, wielkość, jest gęsty. To wszystko daje wybitną dynamikę, przede wszystkim w wymiarze mikro. Wszystkie inne systemy zapisu, poza analogowym magnetofonem szpulowym oraz naprawdę topowymi systemami cyfrowymi, kompresują dźwięk i spowalniają go. Dodają do dźwięku fałszywe wypełnienie, które ma to maskować. To jednak tylko wybiegi.”

„istening to this DAC I confirmed what I heard with the best SACD players I auditioned, including dCS Vivaldi and 900/901 Accuphase system and which – I believe – so fascinates many sound engineers, reviewers and music lovers. The sound that you get with high-end devices that support the DSD signal (either from a file or from DSD and SACD discs) is incredibly fast. It resembles a live sound in this regard. One can not feel any blur of the attack. Subjective relaxation goes hand in hand with perfect focus, which translates into a distinct signature of sound’s „presence”. It has real weight, size, it is dense. It all produces an outstanding dynamics, especially on the micro scale. All other recording systems, except for to analog tape recorders and truly top level digital systems, compress the sound and slow it down. They add to the sound an artificial richness that is supposed to mask that. But this is only a trick to full a listener.”

ASPIRIAA – PHONO PREAMPLFIE

http://positive-feedback.com/high-fidelity/amare-musica-aspiriaa-phonostage/

 „AASPIRIAA offers a dense, rich sound with no signs of brightness or harshness and it does that having no tube on board. The tonal balance is simply right and the device is able to present different pros and cons of each recording and pressing. The presentation is highly enjoyable and it doesn’t pretend to be delivered by a tube device. Designers simply managed to achieve similar sound qualities, adding good level of transparency and differentiation”

ASPIRIAA – PHONO PREAMPLFIER

http://www.highfidelity.pl/@main-2379&lang=  (PL)

http://www.highfidelity.pl/@main-594&lang=en (EN)

„ASPIRIAA gra bowiem gęsto, nisko, w nasycony sposób, bez cienia krzykliwości, nie mając w obudowie grama lampy. Jest przy tym dobrze ustawiona tonalne i bardzo dobrze ukazuje walory nagrań i tłoczeń analogowych. Jej barwa jest bardzo, bardzo przyjemna, a przy tym nie udaje urządzenia lampowego. Po prostu udało się uzyskać zbliżony efekt, dodając do tego lepszą przejrzystość i różnicowanie – dopiero w najdroższych urządzeniach lampowych te elementy są lepsze.”

DIAMOND MUSIC SERVER

DIAMOND MUSIC SERVER


http://www.hifilink.fr/test-de-amare-musica-diamond-server/

„Ce lecteur réseau de chez Amare Musica, mérite bien son nom ” Diamond “.

Le résultat est plus que surprenant, tout y est:
-Stabilité d’exploitation à la lecture (y compris le switch à la volée entre Control Points)
-Musicalité hors du commun: Densité et fluidité du message, la dynamique et la transparence hissent le Diamond Server au top 1 des sources que nous ayons pu écouter jusque là.
Il est clair que marié à un excellent DAC vous aurez LA source de référence.

A quoi est due cette souplesse et cette maitrise des timbres ? Peut être surement au fait que Amare Musica soit un spécialiste des amplificateurs à tubes. Nous supposons qu’ils n’allaient pas proposer une écoute typée numérique comme on peut si souvent en rencontrer dans le monde de la dématérialisation.
Cette excellence est aussi probablement due au découplage mécanique de qualité, nous avons déjà pu nous rendre compte du bienfait des découpleurs de la marque Franc Audio sous diverses sources et préamplificateurs.

Même si le Amare Musica Diamond Server sait lire tout les types de fichiers, y compris le DSD 64,128,256 et 512 avec une rare subtilité, il est raisonnable de se faire les avis sur les pistes PCM 16/44 qui constituent 98% de la bibliothèques des mélomanes. Et là nous avons à faire à une source drive d’exception .”

DIAMOND MUSIC SERVER

http://www.highfidelity.pl/@main-2379&lang=  (PL)

http://www.highfidelity.pl/@main-583&lang=en   (EN)

„Serwer Diamond firmy Amare Musica to kolejny element tej układanki. Świetnie wykonany i wyglądający, oferujący możliwość obsługi za pomocą aplikacji na właściwie wszystkie systemy dostarcza DAC-owi sygnał wysokiej klasy. Jest to produkt skierowany przede wszystkim do użytkowników DAC-ów z wysokiej klasy wejściem USB, akceptujących zarówno sygnał PCM jak i DSD. To oni właśnie będą w stanie wykorzystać pełny potencjał tego urządzenia. Niemniej nie jest to warunek konieczny – komplet wyjść cyfrowych umożliwia odtwarzanie plików PCM-owych w rozdzielczości do 24 bitów i 192 kHz na dowolnym przetworniku cyfrowo-analogowym, choć dopiero te wysokiej klasy będą potrafiły w pełni wykorzystać jakość dostarczanego przez Diamonda sygnału. Niezależnie bowiem od tego, z którego wyjścia korzystamy, otrzymujemy sygnał cyfrowy wysokiej jakości i tylko od klasy DAC-a będzie zależało jak dobry będzie efekt końcowy.”

Amare Musica DeForest

6moons[1]

„To wit, Emission Labs 30A direct-heated triodes in the output stage, with 5U4G rectifiers and EL84 plus EF86 as anode voltage stabilizers. This was no integrated but a proper preamp with full remote control and 400Kohm of input inpedance. Jac van der Walle’s EML 30A is named for its amplification factor. In the DeForest, it still generates beaucoup voltage gain to the tune of 25dB. DHT preamps are rare. Mick Maloney of Supratek always had some as does Thomas Mayer. Israel Blume of Coincident makes one. Sasa Cokic of Trafomatic Audio had built two custom units based on the 10Y/VT25 for my friend Dan. There will be a few more. No matter, the list of formal production not DIY offerings probably remains confined to fewer than 10. Not endangered species turf, exactly. More like never fully developed species to begin with. That’s why Basho’s frog was squawking so energetically in my mind when I clapped eyes on the DeForest in Warsaw.”

http://www.6moons.com/audioreviews2/amare2/1.html

6moons industry features: Audio Show Poland 2014

6moons[1]

Amare Musica are another serious brand which one expects to expand beyond Polish boundaries soon. The appearance of their valve gear recalls Tom Willits’ Art Audio from the UK. Besides paralleled single-ended 22wpc 300B monos with EML power triodes and 20A driver, they also had a direct-heated triode preamp with valve rectification and stabilization and EML’s 30dB-gain 30A output bottle; their new Diamond server; and an Accuton-based pair of prototype three-way loudspeakers. Because the DHT preamp breed is, if not an endangered species, then exceedingly rare, I signed up to review the Amare Musica deck. It should work really well into my FirstWatt SIT1 monos; and I’m a big fan of Jan van der Walle’s Czech-made Emission Labs bottles already.”

http://www.6moons.com/industryfeatures/poland2014/3.html

1957649_803505639712528_4408717732148381502_o[1]

AUDIO SHOW 2014

soundrebels-150x150[1]

„Amare Musica i Audio Philar, to znany polskim i nie tylko polskim audiofilom team co i rusz udowadniający niedowiarkom, że Polak potrafi. Bezkonkurencyjne pod względem jakości wykonania i walorów sonicznych meble Audio Philata łapią za oko i nie drenują zbytnio kieszeni a debiutujący na tegorocznej wystawie Diamond Music Server już przed premierą wywołał spore zamieszanie na rynku wszelakiej maści streamerów. Ciekawie zapowiadają się też pokazane na razie w formie prototypowej potężne, trójdrożne, wyposażone w ceramiczne przetworniki Accutona kolumny Etna.”

http://www.soundrebels.com/artykuly/reportaze/item/464-audio-show-2014-cz-2

Amare Musica Entropy

6moons[1]

„(…)For me the performance is good when I close my eyes to see Kate dressed in some long robe dancing in the woods like a dryad. With the Entropy I could beautifully relate to Kate’s timbre, tone and texture and visualize her in my room to know how well this amazing amp was doing.(…)”

http://6moons.com/audioreviews/amare/1.html – english version

Amare Musica Silver Passive Power Station

soundrebels-150x150[1]

„(…)What can you come up with. However, the words that come to mind after a few days of use, read: smooth and rounded edges of the light spectrum. No fouling, only tempering irritating sibilance in vocals and midrange smoothing, which results in a reduction charshness media. The music flows without special tension in the analysis. Sunk back in his chair, I run the play and drifting. My babydoll with transistor began to play closer to the aesthetics of tube amplification. All aspects of the presentation stage, stereophony, depth and location of the virtual sources without affecting the product remained his AMARE MUSICA.(…)”

Review – Soundrebels.com

Amare Musica Trinity Power Amplifiers

logohfca

„(…) Moje pierwsze wrażenie, które później się w pełni obroniło, brzmiało: jedne z najlepszych wysokich tonów, jakie było mi słyszeć nie tylko z lampy, ale w ogóle. Niezwykle czyste, dźwięczne ale i gładkie, dociążone, bez jakichkolwiek oznak wyostrzeń czy ziarnistości (…). Te lampy oferują rozdzielczość na bardzo wysokim poziomie – każde dobre nagranie orkiestrowe to pokaże, pozwalając rozróżnić i śledzić bez wielkiego wysiłku dowolny instrument czy partię instrumentów, pozwalając delektować się drobnymi smaczkami, których jest w takich nagraniach mnóstwo (…). Co bardzo istotne także w tych najcichszych fragmentach nie giną detale, smaczki, nie trzeba wytężać słuchu, by usłyszeć wszystko co w nagraniu zawarto. Niewiele wzmacniaczy to potrafi.”

tlumaczenie

Amare Musica Silver Passive Power Station

best

„Another interesting place was the Amare Musica room. The manufacturer located in the room no. 507 on the fifth floor showed the finished products – the De Forest preamp on EML30A triodes for 20,000 PLN (plus VAT) and the Trinity monoblocks (for 40,000 PLN plus VAT), with two parallel directly heated 300B triodes driven by EML20B. Very nice visual design, great finish, and above all convincing, very well arranged and saturated sound prompted me to a longer listening. I think that the Clockwork speakers partnering the amplifier, really great, also added to the fact that one wanted to come back to that room. I hope I will soon get a closer look at Amare Musica electronics because we have an appointment for a review. ” – Wojciech Pacuła

High Fidelity – Audio Show 2012